Eesti Liivakuningaks krooniti Karel Kutsar!

AMS toimetus
0 0
Read Time:4 Minute, 19 Second

Saku-Männiku krossirajal toimus augustis Eesti Hobikrossiklubi (EHKK) neljas etapp, kus krooniti juba kümnendat korda Eesti Liivakuningas 2021.

Artikli autor Ele-Hella Kullamäe, fotod Ele-Hella Kullamäe ja Motostart Photography

Vaatamata kehtivatele piirangutele oli nii võistlejaid kui fänne kogunenud liivasele rajale omajagu ja liiva said maitsta kõik, kes raja poole vaatasid. Ilm oli samuti võistlejate poolel kostitades vaid PRO klassi sõitjaid kvalifikatsioonis väga tugeva vihmaga, kuid tehes raja jällegi põnevamaks.

85AMA klassis võttis kõrgeima koha poodiumil kahe sõidu võiduga Karl Kiil ning tema järel Hendrik Urbanik ja Kevin Nõgesmaa. Sõitjaid oli starti kogunenud 19. Nende seas ka 65cc masinal Enri Lustus, kes suuremate poiste kõrval suutis end sõita kaheksandale kohale.

Ühise stardi said Retro, EVO, MX60 ja Naised. Sellel etapil oli nendel klassidel ainult üks võistlussõit ning sõideti ka lühemat rada kui teised klassid. EHKK karikasarja korraldaja Oliver Sepp sõnas, et Saku rada pole just kergete killast, siis just seetõttu need klassid ka vaid ühe sõidu sõitsidki. Naiste klassis näitas parimat minekut Karleen Randver, teine oli Celiin Jõesaar ja kolmas Avely Villand.

RETRO klassis osales kaks sõitjat ning neist esimeseks sõitis end Jüri Kummer ja teiseks Pavel Kalistratov.

EVO klassis oli neli esindajat ja poodiumile tulid esimesena Indrek Krestinov, teisena Jenss Lootus ja kolmandana Janek Lootus. MX60 klassis oli osalejaid kolm: parimaks osutus Peeter Vaher, teiseks tuli Enn Kingo ja kolmandaks Vambola Saarme.

Ühisstardi said MX40 ja MX50 klassid. MX50 seitsmest võistlejast tuli poodiumile kahe sõidu võiduga Aivo Rabbi, teiseks tuli Raul Orumaa ning kolmandaks Jaan Tang. MX40 klassis oli 16 sõitjat ja paremusjärjestus poodiumil mõlema sõidu võiduga Jaanus Koval, teisena Erki Tärno ning samade punktidega nagu teisel kohal tuli kolmandaks Urmas Heliste.

MX X klassis oli kvalifikatsioonis 34 sõitjat, kuid renditud masinaga Karl Urbanik tegi ajasõidus nii kiire ringiaja võrreldes konkurentidega, et tõsteti kiiremasse klassi edasi ning võistlussõitude stardiks jäi 33 MX X klassi esindajat. Selle klassi stardid on tihtipeale ootamatute tulemustega ning sellel korral moodustati suurem külakuhi esimese võistlusstardi teises kurvis, kus peaaegu pooled sõitjatest osalesid ning sellega ka liidrid silmist lasid.

Rataste eraldamine hunnikust võttis omajagu aega ning sõidu edenedes oli selles “posti kurvis” mitmeid külili vajumisi, aga ka põnevaid möödumisi konkurentidest. Poodiumi kõrgeima koha saavutas MX X klassis elu esimestel motokrossi võistlustel osalenud Robert Ranta, teiseks sõitis end Tormi Raik ning kolmandaks Reinar Varik.

MX30 klass 13 sõitjaga sai ühise stardi 125cc klassi sõitjatega ning poodiumi esimesel astmel seisis MX30 klassis Oliver Kalda, teisel astmel Mart Kiil ning sama punktiskooriga jäi kolmandaks Artur Rõmmel. 125cc seitsmest võistlejast tuli poodiumile mõlema sõidu võiduga Otto Mattias Rootalu, mõlema sõidu teise kohaga lõpetanud Robin Kruuse hõivas poodiumi teise astme ning mõlema võistlussõidu kolmandana lõpetanud Aron Annerviek ka poodiumi kolmandale kohale tuli.  

Sellel korral said ühise stardi MX A klass, kes tavaliselt sõidavad koos PRO klassiga, ning MX 15 klass. Seitsmeteistkümnest MX 15 klassi võistlejast parimaks osutus mõlema sõidu võiduga Karl-Hans Bammer, teiseks tuli Mati Nuut ning kolmandaks Oliver Leppik. MX A klassis tuli kõrgeimale poodiumi astmele samuti kahe sõidu võiduga Richard Paat, teiseks sõitis end Kaarel Aamer ning kolmandaks Marten Enok.

MX PRO klassi sõitjad said nautida tühjemat stardipuud kui tavaliselt, kuid Eesti Liivakuningas 2021 väljaselgitamiseks tuli sõita kolm võistlussõitu. Kolmeteistkümnest sõitjast tegi päeva kiireima ringi kvalifikatsioonis Karel Kutsar ajaga 1.47.123 ning kindlustas sellega endale võimaluse valida esimesena konkurentide seas stardipositsioon.

Ajasõidus tegi Kutsar vaid ühe ringi, sest hakkas väga tugevalt sadama ning nagu ta ise ütles, siis liivarajaga on juba selline kunst, et mida edasi aeg läheb, seda keerulisemaks läheb rada ja kohe alguses tuleb kiire ring ära teha.

Kutsar jätkas kogu päeva vältel hea sõiduga ning võites kõik kolm võistlussõitu kroonitigi ta 2021. aasta Eesti Liivakuningaks. Sedapuhku on Karel Kutsar viiekordne Eesti Liivakuningas: varasemad tiitlid on olnud aastatel  2012, 2015, 2019, 2020. Kutsar ise jäi pisut tagasihoidlikuks öeldes, et päev läks nii nagu minema pidi – ideaalselt ja tulemused räägivad enda eest. Suurt pinget ta endale peale ei pannud. “Alati on võidu mõtted, aga kunagi ei tohi mõelda tulemuse peale. Tuleb teha, mis suudad ning siis tulevad ka tulemused,” lausus ta.

Kutsarile meeldis ka uuendatud ja muudetud rada. Uus stardikurv ei lasknud ta sõnul nii kiirelt ringile minna ning kolmandaks sõiduks oli rada ka parajalt aukus tõsiseks võidusõiduks.

Olles väga rahul päeva ja tulemustega olevat hea tunne olla viiekordne liivakunn. 1000-eurone Kenomeri nimeline auhinnaraha pidavat kindlasti minema asja ette ja kulub motospordis alati marjaks ära.

PRO klassi võitis Karel Kutsar, teisele kohale sõitis end Johannes Nerman ja kolmandale Andero Lusbo. PRO klassis autasustati rahaliste auhindadega ka neid esikümne sõitjaid, kes täitsid kaheksa protsendilise ajakoefitsendi esimeses võistlussõidus ehk kiireim ringiaeg tohtis olla mõni sekund aeglasem kiireima ringiajaga sõitjast. Sellel rajal tähendas see seda, et esimeses võistlussõidus pidi kiireim ringiaeg jääma alla 2 minuti ning sellega said hakkama peale Kutsari veel seitse sõitjat: Johannes Nermann, Andero Lusbo, Egert Pihlak, Rait Kaimer, Kairo Katkosilt, Kaarel Tilk ja Mikk Martin Lõhmus.

EHKK karikasarja korraldaja Oliver Sepp tänas kõiki võistlejaid ja publikut mõistva ning eeskujuliku suhtumise eest. “Tänu mõistvale suhtumisele oli piirangute ajal rõõm viia läbi motokrossi suurüritust! Täname ka rajapersonali ja abijõude, kes ei peljanud suurenenud töökoormust ja andsid endast maksimumi ürituse õnnestumise nimel,” lausus Sepp.

Kalendri järgi peaks järgmine EHKK etapp aset leidma 11. septembril Rakvere Pikametsa krossirajal.

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
Next Post

Motonostalgia 2021 - suur galerii

Juulis kogunes Laitse RallyPargis toimunud viiendale Motonostalgiale paarsada vähemalt 35 aasta vanust mootorratast, kus osa neist rajal suisa mõõtu võtsid. Allpool mõned fotod, kuid vaata Fred Serkini suurt galeriid siit MotoNostalgia 2021 by Fred Serkin