Motonostalgial tutvustas vanatehnika austaja Korb üle 70 aasta vanust ringrajatsiklit

admin
1 0
Read Time:2 Minute, 25 Second

Möödunud pühapäeval kogunes pea paarsada vähemalt 35 aasta vanust mootorratast Laitse Rally parki, kus osad neist suisa rajal omavahel mõõtu võtsid. Teiste seas tutvustas oma loomingut ka väga vanade ringraja mootorrataste ehitaja Heino Korb.

Fotod Fred Serkin; Motonostalgia

Vanamootorrataste austaja Heino Korb on käinud oma masinaid Motonostalgial tutvustamas kõigil viiel aastal, mil see festival on toimunud. Mees oli tänavu kohale tulnud suisa kolme väga erilise mootorrattaga, mis pärinevad neljakümnendate lõpu ja viiekümnendate aastate algusaegadest.

“See kõik saigi alguse viis aastat tagasi, kui käisin Audrus motosportlase Elmar Sauga mälestuskivi juures. Täna möödub 84 aastat tema hukkumisest maastikusõidul Pärnu lähedal,” meenutas Korb. Mälestuskivi juures käinuna tekkis Korbil inspiratsioon uurida, kui palju on Eestis nii vanu mootorrattaid üldse alles. “Selgus kurb tõsiasi, et viiekümnendate keskpaigani on must maa. Kuna tegemist on isevalmistatud ratastega, siis need sõideti lihtsalt läbi ja uued rattad tulid peale,” rääkis nostalgiahuviline. Nii tekkiski tal mõte hakata vanade fotode ja kunagistelt sõitjatelt saadud info põhjal tsikleid ehitama ja taastama.

Esimesena valmiski Korbil 1949. aasta Moskva tüüpi ratta baasil modifitseeritud Evi Gusteli esimese võistlusratta ainetel tehtud masin. Gustel oli omal ajal kiireim naine ringrajal. Selle kaal on 80 kilogrammi, kilovatte 7 ja kuupsentimeetreid 123, tippkiirus 100 kilomeetrit tunnis. Koheselt sai Korb ka kutse osalemaks Retro klassis ringraja võistlustel. “Esimene ratas läheb ikka aia taha ja samal aastal lahkus ka Evi Gustel ise meie seast. Lubasin, et ehitan teise ratta veel ja lähen sellega rajale,” ütles Korb.

Teine ratas valmis K-125 põhjal, mudel C2, mis kohandatud ringraja sõiduks. Kaalu 85 kilogrammi, kilovatte 8 ja kuubikuid 123, tippkiirus 115 kilomeetrit tunnis. Selle masinaga osaleski ta 2019. aastal ringraja võistlustel terve hooaja tulles kolmandaks.

Mõne aja pärast sattus Korbi kätte tehases toodetud sportmootorratas, mida hakati tootma 1948. aastast. Tekkis mõte teha kunagise NSV liidu ringraja meistri Ants Prometi ainetel ratas. Selle masina tunnustas Unic-Moto autentse taastamise eest restaureerimiskonkursil kolmanda koha vääriliseks. Sellegagi on Korb juba Riias võistlemas käinud.

Mees aga niisama käed rüpes ei istu ja loodab kevadeks valmis saada Evi Gusteli 125 kuubikulise poolkondliga võidusõidumasina koopia 1958. aastast.

Korbi sõnul on Motonostalgia väärt festival, sest see on üks ainsamaid väljundeid taolistele vanadele ratastele suurema publiku ette tulla, sest nendega maanteele minna ei saa. “Tuua neid vanu rattaid rahvale näha on väga hea idee ja mina saan inimestele ringraja ajalugu tutvustada,” leidis ta. Lisaks on ta leidnud mõttekaaslasi, kes samuti plaanivad Retro klassi ringrajale võistlema tulla.

Motonostalgia külastaja, suur vanade mootorrataste austaja ja ka taastaja Tarvo Peensalu tõi välja, et tema tulebki uudistama, kuidas teised oma rattaid taastanud on. “Otsid samu mudeleid, mis ka endal olemas. Kui ise ka restaureerid, siis mõnikord tekib küsimusi, et kuidas mingeid olukordi lahendada ja Motonostalgial on hea uurida teistelt, kuidas keegi need komakohad on lahendanud.” Tõenäosus huvipakkuvat masinat kohata on festivalil suur. “Motokokkutulekul näed ainult registris olevaid masinaid, aga sellel üritusel näed neid masinaid, mida tee peal ei kohta,” sõnas Peensalu, et festivalil võib näha tõelisi nostalgia pärleid.

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
Next Post

Toyota laiendas Yarise tootmisliini ja alustas Yaris Crossi tootmist

Hiljuti Eestis eelmüüki tulnud Yaris Crossi esimesed sõidukid on Prantsusmaa tehasest välja veeremas. Toyota ootuste järgi saab tegemist olema populaarse mudeliga, mis aitab ettevõttel suurendada 2025. aastaks sõidukite müüki 1,5 miljonini.   Toyota Balticu pressiteade Eesmärgi täitmiseks investeeris Toyota Yaris Crossi tootmisesse 400 miljonit eurot, et uued mudelid saaksid valmida samal liinil koos neljanda […]